ورود و ثبت نام

برای برند سازی چه باید کرد

برند سازی یکی از عوامل بسیار مهم در فروش است. در این آموزش به صورت کامل با برند سازی آشنا میشویم
برای برند سازی چه باید کرد

برند سازی یا برندینگ موضوعی بسیار مهم در کسب و کار هست
حتما اسم برند سازی به گوشتان خورده و دارید این مطلب را میخوانید
قبل از هر کاری باید بدانید برای برند سازی چه باید کرد دراین آموزش به صورت کامل درباره برند سازی میخوانید
سعی کنید از تمامی مطالب برای کسب و کار خودتان استفاده کنید

برای برند سازی چه باید کرد ( شروع برند سازی )

برای شروع برند سازی باید از ۸ اصل پیروی کنید
که توسط دکتر امیر اخلاصی در اختیار مردم قرار گرفته است

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری
برای برند سازی چه باید کرد

فرایندی که باعث میشود برند شما بالا تر از سایر رقبا قرار بگیرد و با شنیدن اسم کسب و کار شما اولین شخص شما را به خاطر بیاورد

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

شبکات اجتماعی

برای برند سازی باید بدانید که حضور مستمر در شبکات اجتماعی امری بسیار مهم است
استفاده از شبکات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام به هیچ وجه فراموش نشه
شاید عجیب به نظر بیاد که شبکات اجتماعی چه تاثیری میتونه بر روی برند سازی داشته باشه
باید بدونید که با استفاده از شبکات اجتماعی میتونید برند سازی به هزینه بسیار ناچیز داشته باشید
حتما در نظر داشته باشید که یکی از عومل مهم در برند سازی بروز بودن در شبکات اجتماعی هست و باید تمامی پست های شما بروز باشند

برای برند سازی چه باید کرد

سرویس دهی

برای برند سازی چه باید کرد ؟ یکی از عوامل مهم در برند سازی که باید بدانید این است که سرویسی که به مشتری میدهید
سرویس دهی عبارت است از

  • جعبه محصول
  • کیفیت محصول
  • سرعت سرویس دهی
  • پشتیبانی از خدمات
  • و چنین چیز هایی
برای برند سازی چه باید کرد

اهمیت برند سازی

اگر به شما بگویند بهترین ماشین دنیا چیست
صد در صد اولین ماشینی که به ذهن شما میاد لامبورگینی ، BMW ، بنز و چنین چیز هایی هست
از اینجا متوجه میشوید برند سازی چه اهمیتی دارد
اگر به دنبال کسب درآمد عالی هستید برند سازی را حتما جدی بگیرید و راحت از کنار اون رد نشید

انواع برندسازی یا برندینگ (Branding):

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی توسط اساتید این حوزه ارائه شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر است:

  1. برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف
  2. برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
  3. برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  4. برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت
  5. برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار
    منبع
برای برند سازی چه باید کرد

داستان داشته بشاید

برای برند سازی چه باید کرد ؟ حتما داستانهایی در مورد برندهای معروف مثل اپل ، تسلا و… شنیده اید. شما هم باید داستانی برای برند خود داشته بشید. از خودتان بپرسید: “چرا من این شرکت را ساختم؟ من به چه چیزی افتخار می کنم؟” معمولا چیزی که شما را به شروع ساخت شرکت تان هدایت کرد و روی شیوه کسب و کارتان تاثیر می گذارد شما را منحصر به فرد می کند. اگر علاقه دارید بتوانید به بهترین نحو فلسفه وجودی شرکت تان را درک کنید، پیشنهاد می کنم در مورد نظریه “دایره طلایی” که سیمون سینک آنرا مطرح می کند مطالعه کنید.

نظر خواهی از مشتریان

برای هر کسب و کار دانستن نظرات مشتریان درباره برند خودتون یکی از مهم ترین هاییه که هر بیزینسی باید انجام بده
با نظر خواهی نقاط قدرت و ضعف هر کسب و کاری مشخص میشه و میتونید از اون ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید
پس برای برند سازی چه باید کرد ؟ نظر خواهی از مشترین

رابطه با افراد تاثیرگذار

بی تردید شما توانایی فعالیت پیرامون برندسازی بدون حضور گسترده در شبکه های اجتماعی را ندارید.
در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی ارتباط با افراد تاثیرگذار بسیار مهم است.
در این زمینه به نظر کورزمان پیگیری بازاریابی تاثیرگذاری برای برندسازی موفق بسیار ضروری است.
به این ترتیب کورزمان همیشه ۶۰ درصد از بودجه برندش را صرف بازاریابی به شیوه تاثیرگذاری می کند.
بهترین راهکار در اینجا شروع کار با یک فرد تاثیرگذار در مقیاس محلی است.
به این ترتیب پس از کسب اندکی تجربه به سراغ پروژه های بزرگ تر خواهید رفت.

اصول برند سازی

برای بند سازی باید قواعد آن را کامل بدانید و با دانش کافی وارد فضای برند سازی
چند اصل در برند سازی :

  • ساخت نام و نشان تجاری
  • مهیا نمودن زیرساخت ها
  • مهیا نمودن مزیت های خاص
  • تبلیغات و جذب مشتری
  • بررسی و تحلیل رفتار مشتریان
  • توجه به نظرات و بازخوردها
  • ایده پردازی، نوآوری و ارزش آفرینی
  • توسعه مداوم و تعامل سازنده
  • فعالیت های فرهنگی و اجتماعی
  • فعالیت به شکل همه جانبه و گسترده

پا فشاری روی نقاط قوت

برای برند سازی چه باید کرد ؟ حتما کامل بخوانید
اگر میخواهید برند قوی داشته باشید
باید روی نقاط قوت خودت بیشتر پا فشاری کنید و بگویید که در کجا قدرت دارید
نقطه قوت شما می‌تواند «خدمات مشتریان شفاف‌تر» باشد و یا محصولات اقتصادی جدیدی عرضه کنید تا بتوانید با رقبایتان رقابت کنید. با فرض بر اینکه می‌دانید مشتریان هدف شما دقیقا چه کسانی هستند ، باید یک دلیل قانع‌کننده داشته باشید که مشتریان، شما را به رقبایتان ترجیح بدهند

برای برند سازی چه باید کرد

ثبات قدم و پشتکار داشته باشیم

ما از طریق پیام برندمان به دیگران اطمینان می‌دهیم که می‌توانند به ما اعتماد کنند. یک محتوای بی‌کیفیت و سطحی، سست‌کننده است و حیات برند را به خطر می‌اندازد. بنابراین باید از یکپارچکی و تناسب پیام برند خود، با ویژگی‌ها و مهارتهایمان اطمینان حاصل کنیم. یک پیام نامنظم و شلخته، تمام تلاش ما را نقش  برآب می‌کند. بنابراین تمام آنچه انجام می‌دهیم و یا تصمیم به انجام ندادن آن می‌گیریم، در شکل‌گیری برند شخصی‌مان اثرگذار است. از شیوه‌ی صحبت پشت‌ تلفن گرفته، تا نوع رفتار در جلسات و یا نحوه نگارش ما در ایجاد برند شخصی‌مان مؤثر هستند.

ارزیابی رقبا

شما به عنوان یک برند باید بدانید که رقبای شما در چه چیز هایی ضعف دارند و باید خودتون را در آن قوی کنید
سعی کنید تمامی رقبای خودتون رو شناسایی کنید و از نقاط ضعفشون به بهترین شکل برای خودتون استفاده کنید

شناخت مخاطب مهم است


دکتر دهقان در مورد اهمیت مخاطبان یک برند می‌گوید: «جایگاه‌سازی و تثبیت برند در واقع تصوری است که شما در ذهن یا حتی قلب مخاطب در مورد خود خلق می‌کنید و برند شخصی، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید دیگران – یک رئیس، همکار، دوست، مشتریان و مخاطبان احتمالی  یا حتی شریک زندگی – در مورد شما احساس کنند. به بیان دیگر جایگاه‌سازی برند، بیان‌‌کننده این نیست که شما دقیقا چه کسی هستید، بلکه بیان و تفسیری از تصویر شما در ذهن «مخاطبان» شماست.

جمع بندی

در این مقاله ” برای برند سازی چه باید کرد ” یاد گرفتیم چه چیز هایی برای برند سازی نیازه و چطور میتونید برای کسب و کار یا خودتون یک برند سازی عالی داشته باشید
امید وارم این مقاله بهتون کمک کرده باشه
نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید

نظرتون درباره این پست؟
[تعداد نظر ها: ۰ میانگین: ۰]


نظرات

    پاسخی بگذارید